Första Sidan / Hälsolitteratur

Hälsolitteratur

Artiklar angående hälsa

a | b | c | d | e | f | g | h | i | j | k | l | m | n | o | p | q | r | s | t | u | v | w | x | y | z | å | ä | ö |

C- och E-vitamin förhindrar åderförkalkning

Nobelpristagaren Louis J Ignarro från UCLA-universitetet i Kalifornien, en av världens förande experter på området, bekräftar nu att tillskott av antioxidanterna C- och E-vitamin skyddar mot åderförkalkning och dess följder.

C-vitamin hämmar cancer, men hur?

Ny forskning öppnar en ny teori om hur C-vitamin hämmar cancerväxt.

C-vitamin kan skydda hjärtat

En ny metaanalys offentliggjordes för några veckor sedan med det positiva resultatet, att höga doser C-vitamin kan minska risken för blodpropp i hjärtat med 25 %.

C-vitamin mot åderförkalkning

En engelsk undersökning tyder på att C-vitamin bekämpar inflammation. Därför motverkar C-vitamin sannolikt också åderförkalkning och blodproppar.

C-vitamin och förkylning - hur svårt kan det vara?

Förkylning betraktas som en banal men inte desto mindre plågsam åkomma. Vuxna drabbas i genomsnitt ett par gånger om året och barn tre gånger så ofta. Åkomman anses omöjlig att förebygga eller behandla och kostar samhället flera miljarder om året.

Calcium supplements with vitamin D against colon cancer?

A large study attempted to show whether or not calcium and vitamin D prevents colon cancer. A most strange study, using low doses over a short period.

Can-D-Tox: Kaprylsyra mot svampinfektion

Vitaviva har fått ett eget medel mot candida. Det är baserat på kaprylsyra, som utvinns från kockosnötter, luktfritt vitlöksextrakt, biotin, vitaminer och mineraler som svampen inte gagnas av

Carnitin, stimulans för hjärta, hjärna och muskler

Carnitin skapar energi i åldersförsvagade celler. Budskap från en ny vetenskaplig kongress är att tillskott verkar hjälpa mot både hjärtsjukdomar, åderförkalkning och demens.

Chef för Amalgamforskningscenter utfrusen

Svenska pressens angrepp möjligtvis en direkt följd av kontroversiell forskning i amalgamfyllningens hälsoskadliga verkningar.

Chemotherapy: Selenium increases the effect and reduces side effects

Some cancer specialists still advise their patients against taking antioxidants while receiving chemotherapy. However, a new convincing study indicates that this advice might not be very favourable.

Clarity regarding antioxidants and atherosclerosis

The connection between atherosclerosis and free radicals is very strong. It has not been disproved that they should be combated. It has actually not been studied.

Codex Alimentarius

In the near future The international Codex Alimentarius Commission might ban a large number of the dietary supplements that are available on the market today.

Codex Alimentarius

National Health Federation (NHF) in USA has released a book about this powerfull organisation and its impact on you life.

Consumers take Government to Court of Human Rights to save natural health supplements

Consumers for Health Choice are to take the British government to the Court of Human Rights as part of their fight to keep natural health supplements.

Consumers: Boycott genetically modified vitamin C

The American consumers' organization Organic Consumers Association in the U.S. encourages people to boycott vitamin C supplements made from genetically modified crops.

Cucumber season

The politicians, celebrities, and others who deliver much of the media’s copy, often go on vacation during the summer, when the cucumbers ripen. So enjoy cucumbers when they are fresher than the news!
a | b | c | d | e | f | g | h | i | j | k | l | m | n | o | p | q | r | s | t | u | v | w | x | y | z | å | ä | ö |